بازی منچ با زبان پایتون

کاربر بلاگیکس · 22:51 1401/06/20

سورس کد بازی منچ با زبان برنامه نویسی پایتون

منچ یک بازی رومیزی است که گفته می شود خواستگاه آن کشور آلمان است.اغلب ما دست کم یک مرتبه بازی منچ را تجربه کرده ایم.قانون بازی به این شکل است که هر بازیکن دارای 4 مهره است و  باید با انداختن تاس مهره های خود را به خانه های مورد نظر برساند.بازیکنی که زودتر بتواند هر 4 خانه خود را پر کند، برنده بازی است.

Ludo_1
 


 

در این بازی همانند بازی منچ از 4 رنگ مهره با رنگ های آبی ، زرد ، سبز و قرمز استفده شده. کاربر پس از کلیک بر روی دکمه ROLL می تواند با با توجه به عدد نمایش داده شده با کلیک رو مهره مورد نظر اقدام به حرکت مهره کند.
 

 

راهنمای بازی:

Ludo_2

 

***برای اجرای بازی فایل Ludo-game را اجرا کنید.

برای شروع بازی با توجه به نوبت هر رنگ باید اقدام کرد.همانطور که در شکل مشخص شده است نوبت با رنگ قرمز است.برای شروع تاس انداختن باید روی دکمه رول کلیک کنید.در صورت آوردن 6 می بایست دوباره تاس بیاندازید.پس از آن می توانید یکی از مهره را از خانه قرمز خارج کنید.برای حرکت مهره ها فقط باید یک کلیک روی آن ، به صورت هوشمند حرکت خود را انجام می دهند.همچنین برای حرکت آن ها روی خانه ها فقط روی مهره ها کلیک کنید تا با توجه به عدد تاس حرکت کنند.

به طورمثال در تصویر بالا بار اول 6 آورردیم ، بار دوم 3، و پس از آن روی یکی از مهره های قرمز کلیک کردیم.


محتوای فایل دانلودی

یک فایل سورس کد با پسوند .PY و یک فایل از نسخه قابل اجرای فایل با پسوند .EXE و یک پوشه با نام images حاوی فایل های جانبی برنامه
 


راهنمای استفاده

• برای خارج کردن فایل از حالت فشرده به نرم افزار WINRAR نیاز دارید.
• برای اجرای سورس کد به نسخه 3.5 پایتون یا بالاتر نیاز دارید.
• در این پروژه از ماژول Tkinter استفاده می کنیم که به صورت پیشفرض بر روی زبان پایتون وجود دارد (اگر از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنید باید به صورت دستی ماژول Tkinter را نصب کنید.)
• این پروژه در محیط Pycharm نوشته شده است. شما می توانید با استفاده از هر IDE دیگری که از زبان پایتون پشتیبانی می کند استفاده کنید.
• برای اجرای بازی فایل Ludo-game را اجرا کنید.


 

 

اگر این مطلب رو دوست داشتین و میخواین از این دست مطالب بیشتر ببینید ما رو دنبال کنید
راه های ارتباطی با ما: my-official.ir/Rticle