فرم ثبت نام با زبان پایتون

کاربر بلاگیکس · 19:53 1401/06/24

سورس کد پروژه فرم ثبت نام و لاگین با زبان برنامه نویسی پایتون

 

حتما تاکنون یک بار هم که شده فرم ثبت نام را پر کرده‌اید. فرم‌های ثبت‌نام اغلب یک صفجه هستند که اطلاعاتتان را از شما می‌گیرند. استفاده از این فرم‌ها قبلا در بسیاری از ادارات یا شرکت‌ها رواج داشت اما این روزها مدیران ترجیح می‌دهند به جای استفاده از فرم‌های کاغذی از فرم‌های آنلاین ثبت‌نام استفاده کنند.
*** برای اجرای پروژه فایل Loading.py را اجرا کنید.

در ابتدای اجرای پروژه یک صفحه بارگذاری (Loading)  اجرا می شود و سپس کاربر
به صورت خودکار به سمت صفحه بعدی هدایت می شود.




این صفحه شامل دو قسمت : ورود (Login)
و ثبت نام(Sign up) می باشد.
در قسمت ثبت نام فیلد های نام ، ایمیل  و پسورد قرار دارد.اطلاعات کاربر پس از وارد کردن و کلیک بر روی دکمه ثبت نام (Sign up) در یک فایل دیتابیس با پسوند .db  ذخیره می شود.همچینین کاربر از قسمت login  با همین اطلاعات وارد شود.
*** در این پروژه برای مشاهده اطلاعات فایلدیتابیس با پسوند .db از نرم افزار DB Browser for sqlite  استفاده می کنیم برای این کار، پس از باز کردن فایل با پسوند .db از قسمت Browse data ، میتوان اطلاعات ثبت نام کنندگان را مشاهده کرد.این برنامه کم حجم را می توانید از سایت های مختلف به صورت رایگان دانلود کنید. شما میتوانید از هر نرم افزار که اطلاعات دیتابیس را نمایش می دهد نیز استفاده کنید.



• در این پروژه از ماژول PIL استفاده شده است.قبل از اجرای نرم افزار می بایست این ماژول را نصب کنید.برای نصب این ماژول در Command Prompt یا Terminal کد زیر را وارد کنید:

                                                       pip install pillow
 


محتوای فایل دانلودی

دو فایل با پسوند .PY و یک فایل دیتابیس با پسوند .db و یک فولدر حاوی فایل های جانبی


راهنمای استفاده

• برای خارج کردن فایل از حالت فشرده به نرم افزار WINRAR نیاز دارید.
• برای اجرای سورس کد به نسخه 3.8 پایتون یا بالاتر نیاز دارید.
• در این پروژه از ماژول Tkinter استفاده می کنیم که به صورت پیشفرض بر روی زبان پایتون وجود دارد (اگر از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنید باید به صورت دستی ماژول Tkinter را نصب کنید.)
• این پروژه در محیط Pycharm نوشته شده است. شما می توانید با استفاده از هر IDE دیگری که از زبان پایتون پشتیبانی می کند استفاده کنید.
• در این پروژه از ماژول PIL استفاده شده است.قبل از اجرای نرم افزار می بایست این ماژول را نصب کنید.برای نصب این ماژول در Command Prompt یا Terminal کد زیر را وارد کنید:
pip install pillow

 

اگر این مطلب رو دوست داشتین و میخواین از این دست مطالب بیشتر ببینید ما رو دنبال کنید
راه های ارتباطی با ما: my-official.ir/Rticle